Prasanthi Nilayam
6. juulil. 2012 toimus Prasanthi Nilayamis Svaami Mahasamaadhi ees imeline venekeelsete maade koori kontsert, millest saate ülevaadet siit: http://theprasanthireporter.org/2012/07/international-choir-by-russian-speaking-countries/
3. juulil toimunud Guru Puurnima festivali pidustustest saate ülevaate siit: http://theprasanthireporter.org/2012/07/guru-purnima-2012/
Imelist luuletust Gurule saate lugeda siit: http://theprasanthireporter.org/2012/07/my-guru-is-god%E2%80%A6god-is-my-guru%E2%80%A6/
2. juulil aašramis toimunud usundite ühtsuse sümpoosiumist saate lugeda siit: http://theprasanthireporter.org/2012/07/symposium-on-unity-of-faiths-a-report/
17. märtsil, 2012 toimus Prasanthi Nilayamis Bhuumi Pudža, ehk Maa-Emale pühendatud austav rituaal, mis teostati Sri Sathya Sai Institute of Higher Learning (Kõrgeima Õppimise Instituut) ülikoolilinnaku juurdeehituse tarbeks. Sinna tuleb uus noortele meestele mõeldud ülikooli laiendus – milles leiab koha suur hulk klassiruume, 250 kohaline konverentsiruum, arvutikeskus, interaktiivsed, ehk targad klassid, personali ruumid ja nelinurkne siseõu.
18. märtsil, 2012 toimus Anantapuri Kolledži linnakus sarnase tseremoonia läbiviimine 12 korteriga naisõpetajaile ja 12 korteriga ülikooli teenistujaile mõeldud majutushoonete rajamiseks.
Samuti teostati samasugune tseremoonia Maa-Ema auks Anantapuri Kolledži linnakus rajatava uue, betoonist rajatava korvpalliplatsi rajamiseks.
Pressiteate edastas:
Aašram, sanskr. aašrama tähendab hinduistlikus traditsioonis eraklat, vaimsete püüdlejate (ajalooliselt askeetide) isekehtestatud korraga elupaika. Aašramid moodustusid enamasti kuulsate hindu õpetlaste ümber.
„Prasanthi Nilayam“ (sanskr. Ülima Rahu Asupaik) on Sai Baba peamise aašrami nimi.
Prasanthi Nilayam asub Sathya Sai Baba sünnikohas Puttaparthis. Kunagisest 10 suitsuga mahajäänud külakesest Andra Pradeshi osariigi äärealal Lõuna-Indias on välja kasvanud tänapäevane linn. Puttaparthisse jõudmise kohta saab täpsemat infot siit.
Elu aašramis toimub järgmise päevaplaani alusel (Sathya Sai Baba daršan toimub pidevalt, vaatamata, et Baba ei ole füüsilises kehas meie ees – kuid avataara ei ole piiratud vaid ühe füüsilise keha ja ühe asupaigaga):
Toimumise aeg | Ürituse nimetus | Toimumise koht |
05.00 | Templi kell heliseb 9 korda | Mandiir |
05.10 | Templi kell heliseb 5 korda | Mandiir |
05.20 | Templi kell heliseb 1 kord
21 om´i, retsiteeritakse Suprabaathamit (salmid jumala kiituseks) |
Mandiir |
05.40-06.30 | Nagarasankirtan- varahommikune grupiviisiline bhadžanite laulmine ümber mandiiri (kõigepealt naised, seejärel mehed) | kogunemine Ganeša kuju ees, algus ja lõpp sealsamas |
07.30 | Veedade, mantrate lausumineSathya Sai Baba daršan | Sai Kulwant Hall |
09.00 | Bhadžanid
Aarati |
Mandiir
Sai Kulwant Hall |
10.00-11.00 | Loeng vaimsetel teemadel | Lektoorium |
15.00 | Veedade, mantrate lausumine
Sathya Sai Baba daršan |
Sai Kulwant Hall |
17.00-17.45 | Bhadžanid
Aarati |
Mandiir
Sai Kulwant Hall |
18.00 | Meditatsioon, mis järgneb 21 om´i lausumisele | Mandiir |
19.30-20.30 | Videofilm | Lektoorium |
21.00-04.00 | Öörahu. Aašrami väravad suletakse kell 21.00.Aašrami väravad avatakse hommikul kell 04.00 |
Ülaltoodud ajakava võib muutuda olenevalt üritustest ja Sai Baba plaanidest.
Üritustest osavõtt ei ole aašramis viibimise ajal kohustuslik, kuid vaimse praktika eesmärgil kindlasti soovituslik.
SELGITUSED ja MÄRKUSED:
daršan, sansk. daršana “vaade“ – Jumala või pühamehe nägemine, mis toob endaga kaasa õnnistuse. Puttaparthis nimetatakse kõnekeeles daršan´iks Sai Baba püha jalutuskäiku (nüüd ratastoolis) mandiir´i ees oma austajate keskel. Sai Baba on öelnud: „Minu daršan on Minu kingitus inimkonnale“.
bhadžan´id, sansk. bhadžana „palvelaul“ – Indias jumalate kiituseks lauldavad laulud, pühendumuslikud laulud. Eeslaulja juhtimisel lauldakse algul igat salmirida kaks korda ja seejärel kiirendatult veel ühe korra. Lõpetatakse üheskoos esimese salmirea aeglaselt lausumisega.
mandiir, sansk. mandira“maja, tuba, pühakoda“ – hindu pühamu.
Prasanthi Mandiir on ehitatud 1949, renoveeritud 1993. See on aašrami keskpunkt. Algselt oli see Sathya Sai Baba kodu (elas 2.korrusel), mille 1.korrusel asuvas saalis (little Mandir) toimusid igapäevased üritused. Saal mahutab umbes 100 inimest. 1993 ehitati Mandiiri ette varikatus, mille all olevat ruumi nimetatakse Sai Kulwant Hall´iks. Sinna kogunevad pühendunud igal hommikul ja õhtul, et saada osa Sai Baba daršanist ja nautida Jumala kiituseks esitatud isetegevusprogramme. Meestele ja naistele on erinevad sissepääsud ja saali põrandal istutakse erinevates osades (mehed vasakul, naised paremal). Sai Kulwant Hall mahutab umbes 20000 inimest. Pühapaigas ollakse vaikselt ja omaette ning suheldakse läbi oma südame ja meele Jumalaga.
mantra “meele tugi“ – loits, palve, lausumine. Tavaliselt koosneb sanskriti silpidest ja jumala nimedest, enamasti lausutakse laulvalt. Mantra´id ei tõlgita, vaid lausutakse harilikult algkeeles.
om – algheli, millega loodi kõiksus ja millega kõiksust alal hoitakse. Kõige tähtsam loits ehk mantra. Sanskriti grammatikas vaadeldakse häälikut „o“ kui diftongi, „a“ ja „u“ teoreetilist ühendust; seetõttu ongi silpi om ladina tähtede abil kirja pandud aum´ina.
Veedad, Veeda „teadmine, mõistmine“ – india pühakirjad, teksti vormitud oletatavalt II aastatuhande lõpul – I aastatuhande algul e.m.a., osaliselt veelgi varem. Vanimad on „Rigveeda“, „Saamaveeda“, „Jadžurveeda“; neljas, „Atharvaveeda“, on hilisema päritoluga. Veeda´sid nimetatakse ka šruti, mis tähendab helide ülesmärkimist, ehk õpetajalt õpilasele suuliselt edastatavaid värsse, mida õpilased kordamise ja praktiseerimise teel omandasid.
Sai Ram – püha väljend tervitamisel ja hüvastijätul Sai Baba pühendunute seas; ka seal, kus meil öeldakse „aamen“.
vibhuuti „võimas,vägev“ – püha tuhk, mida kasutatakse Indias usulistel talitustel. Sai Baba jagab seda pühendunutele daršan´il ja vastuvõttudel, tekib ka üksikutele pühapiltidele. Sümboliseerib maiste asjade kaduvust.
Oma pühendunute hulgas liikudes valib Sathya Sai Baba teinekord mõned inimesed (või grupi inimesi) endaga vestlusele – intervjuule. Need on kõige väärtuslikumad hetked vaimsete püüdlejate elus. Sai Baba vastab pühendunute soovidele ja muredele nii materiaalses kui vaimses plaanis.
Aašrami territooriumil on järgmised sümbolid, mille juures pühendunud järgivad oma vaimset praktikat:
Ganeša Mandiir (Ganeša tempel) – asub aašrami sissepääsu värava juures. Ehitatud Prasanthi Mandiiriga samal ajal. Ganeša sümboliseerib hinduismis kõigi teadmiste valdajat, takistuste eemaldajat ja õnnistuste jagajat. Ganeša ümber käimist peetakse heaendeliseks enne oluliste tegevuste alustamist.
Subramanya Mandiir (Subramanya tempel) – asub Ganeša Templist lõunas, ehitatud 1997.
Gayatri Mandiir (Gayatri tempel) – Seva Dal´ide majutushoone vastas. Õnnistatud Sai Baba poolt 09.10.1998. 5- näolist Jumalanna Gayatri´d peetakse sümboolselt kõigi Veeda´de emaks.
Varalakšmi Mandiir – Gayatri Mandiiri kõrval. Pühitsetud Sai Baba poolt 10.11.2005.
Sarva Dharma sammas – sümboliseerib kõigi usundite ühtsust ja asub Sai Baba elamu ja külalistemaja vahel. Sammas on 15 m pikk ja valmis novembriks 1975, kui Prasanthi Nilayamis toimus rahvusvaheline Seva Organisatsioonide konverents.
Poorna Chandra Auditoorium – ehitatud 1972, Lõuna-India söögikoha vastas, mahutab 15000 inimest. Kasutuses peamiselt erinevate konverentside ja kultuuriprogrammide läbiviimiseks ja Jagna tseremoonia jaoks Dasara ajal.
MAJUTUS
Aašramisse jõudes palume pöörduda Välismaalaste Registreerimise Büroosse (Registration and Accomodation For Oversees Devotees), mis asub aašrami põhjaosas North Prasanthi 8 (N-8). Avatud iga päev 06.00-08.30 ja 17.00-19.00.
Registreerimiseks on vajalikud:
- pass
- 2 fotot (võimalik pildistada kohapeal)
- avaldus isikuandmetega (täidetakse kohapeal)
Seejärel on võimalik valida:
2-4- kohaline apartment-tüüpi tuba hinnaga 130.-ruupiat/öö. Tubades 2 madratsiga voodit, 2 tooli, laud, kapike, eraldi dušš ja WC.
8-10- kohalised toad naistele N-8-s, kus on madratsiga voodid ja eraldi dušš ja WC.
100-kohalised magalad (shed) meestele ja naistele aašrami kaugemas servas (D1, D2). Seal statsionaarsed voodid puuduvad, võimalik kasutada eelmiste elanike ostetud välivoodeid või madratseid või osta endale uus mööblikioskist, mis asub aašramist väljas. Duššid ja WC-d on eraldi suure toa lõpus. Koha hind shed´is – 20.-ruupiat/öö.
Kõikides tubades on ventilaatorid.
Pärast sobiva majutuse eest tasumist saate te toa võtme, leiate õige majutushoone ja teid registreeritakse veelkord kviitungi alusel maja sissekäigu juures. Tubade tariif on hotellipäeva põhimõttel, s.t. sissekolimine (check-in) kell 12.00 päeval, tubade vabastamine (check-out) kell 12.00 järgmisel päeval.
Probleemide ja küsimuste korral tuleb pöörduda sissepääsu juures valvava Seva Dal´i poole.
Pesunaised (Dhobis) pakuvad pesupesemisteenust igal hommikul kella 06.30-11.00 majutushoonete ees. Pestud pesu saab kätte järgmisel hommikul. Pesuühiku maksumus 6.-ruupiat.
Tube ei ole võimalik ette broneerida!
Maksimaalne majutuse kasutamise aeg – 30 päeva.
NB! Riiklike ja usupühade ajal on aašramisse saabunud inimeste hulk suur ja sobiva majutuse leidmine võib olla raskendatud. Juhul, kui aašramis sees vabu tube ei leidu, saab peatuda väljaspool aašrami territooriumi Puttaparthi arvukates hotellides ja kodumajutuses. Kindlasti on vaja sel juhul majutuse hinnas ENNE tehingut kokku leppida.
SÖÖK-JOOK
Pühendunute toitlustamist pakuvad erinevad söögikohad, mis asuvad aašrami territooriumil. Menüüs on vaid TAIMETOIDUD. Söögikohtadesse on naistel ja meestel erinevad sissepääsud ja eraldi söögisaalid.
Lääne söögituba (Western Canteen) on avatud hommiku-, lõuna- ja õhtusöögiks. Hommikusöögiks pakutakse ka putru. Menüüs on erinevad värsked salatid, supid, riisi-ja nuudliroad, kartulid, köögiviljavormid, võileivad ja magustoidud. Joogiks lassi ja taimetee.
Põhja-India ehk Pandžabi köök (North Indian Canteen) on avatud lõuna-(11.30-13.00) ja õhtusöögiks (18.30-20.30). Vähemterav india toit, kus valikuks erinevad leivad (roti ja chapati, pühapäeviti poori) ja riis koos karridega (kaunvilja- ja köögiviljakarrid). Lisaks mõõdukas valik küpsetisi (pirukaid), papadam´id (riisijahust), halwa´d ja gulab jamun´id.
Lõuna-India köök (South Indian Canteen) asub aašrami peavärava (Gopuram Gate) lähedal, Sai Kulwant Hall´i naiste sissepääsu vastas. Pakutakse hommiku- (06.30-08.30), lõuna- (11.00-13.00) ja õhtusööki (18.30-20.30) ning teed/kohvi koos suupistega (15.30-17.00). Terav india toit, kus lisaks leivakestele, riisile ja karridele pakutakse tšatnid (chatney´d), pipravett, mille teravust jahutatakse jogurtiga (raita).
VALUUTAVAHETUS (Lõuna-India söögikoha vastas, Sai Kulwant Hall´i naiste sissepääsu juures), vahetada saab erinevat välisvaluutat India ruupiateks. Raha vahetuse jaoks vajalik PASS. Sularaha automaate (ATM) aašrami territooriumil ei ole, vajadusel saab raha välja võtta aašrami väravast umbes 100 m kaugusel olevast automaadist (valvab turvamees). Kehtivad rahvusvahelised krediitkaardid ja VISA Electron.
KAUBAMAJA (Store) asub aašrami kauges lõunaservas, kohapeal suunaviidad. Kaubamaja on 3-korruseline:
- korrusel – pakendatud toidukaubad, kosmeetika, keemiakaubad, majapidamiskaubad, käsimüügi ravimid
- korrusel – naiste riided
- korrusel – meeste riided
Kõikidel kaupadel on fikseeritud hinnad (!). Peale kauba väljavalimist toimub maksmine I või II korruse kassades. Maksta saab nii sularahas kui rahvusvahelise krediitkaardiga (VISA, Mastercard). Kaubamaja on avatud hommikuti 08.30-11.30 (sissepääs naistele) ja õhtuti 17.00-19.30 (sissepääs meestele).
Kaubamajast välja tulles (paremat kätt) on PUU-ja JUURVILJA MÜÜGI kiosk. Kaupadel samuti fikseeritud hinnad.
RAAMATUKAUPLUS (Book Store) asub aašrami lõunaservas, Kaubamaja lähedal. Laias valikus vaimset kirjandust erinevates keeltes, lisaks audio-ja video materjale ning fotosid ja plakateid Sathya Sai Babast. Maksta saab nii sularahas kui rahvusvahelise krediitkaardiga (VISA, Mastercard). Ostetud raamatuid on võimalik Eestisse saata postiga. Infot saab raamatukaupluse letist.
LEKTOORIUM – raamatukaupluse vastas. Iga päev (k.a. pühapäeval) kella 10.00-11.00 toimuvad seal loengud erinevatel vaimsetel teemadel. Reeglina on igal päeval erinev esineja, kellest antakse eelmisel päeval ette teada teadetetahvlil. Õhtul kella 19.30-20.30 näidatakse seal suurel ekraanil erinevaid Sathya Sai Baba videosid.
LUGEMISSAAL – asub raamatukaupluse III korrusel (sissepääs külje pealt).
PAGARITÖÖKODA (Bakery) on avatud Kaubamajaga samadel aegadel kõikidele soovijatele. Küpsetistes ei kasutata muna. Maksta saab vaid sularahas.
SUUPISTED – aašrami territooriumil on mitu väikest KIOSK´it, kus müüakse pudelivett, pakimahlu, teed, kohvi, horlicks´it ja küpsetisi. Maksta saab vaid sularahas.
VÄRSKED MAHLAD – N8 ja N9 majade vahel asub värskelt pressitud puuviljamahla lett. Hinnad alates 5.-ruupiast kuni 20-ruupiani/klaas. Leti juures on ka suhkruroo mahlapress, mis on Lõuna-Indias levinud jahutusjoogiks.
ROHELINE KOOKOS (coconut) – Põhja piirkonna majade juures (North Block) asub kookose müügilett. Igahommikune kookospiima joomine on paljudele pühendunutele päeva alguse rituaaliks ja lisaks hoiab see ka seedimise korras. Hind 7.-ruupiat/tk.
RIIETUS
Aašram on pühapaik ja sellest lähtuvalt tuleb valida ka kohapealset riietust.
Lisaks on Lõuna-India väga traditsioonilise elulaadi ja inimestevaheliste suhetega keskkond. Lääneinimesele tavapärased suvekuurordi riietumistavad peaksid jääma kindlasti aašrami värava taha.
Naistele – Lõuna või Põhja-India (Pandžabi) stiil: sari või avarad püksid ja tuunika koos õlasalliga. Mõõdukas valik soodsa hinnaga riideid on müügil aašrami kaubamajas.
Meestele – hele (soovitavalt valge) suveriietus. Lühikeste või pikkade käistega pluus ja pikad püksid.
Mandiiri ja Sai Kulwant Hall´i sisenetakse ILMA jalanõudeta.
Samuti Lektooriumisse ja raamatupoodi.
Söögikohtades on jalanõude kandmine praegusel ajal lubatud.